17 Kasım 2012 Cumartesi

'Dansöz çıkarsa öğretmenevinin sözleşmesini feshederiz'

Ahmet CİRİK / AHT MAGAZİNYılbaşı gelmeden dansöz tartışmaları başladı. Yalova Öğretmenevi'nin işletme sahibi yılbaşı gecesi dansözlü kutlama yapılacağını duyurunca İl Milli Eğitim Müdürlüğü harekete geçti ve ''Dansöz çıkarsa sözleşmenizi feshederiz'' dedi. Dansöz tartışması şöyle gelişti: Yalova Öğretmenevi'nin işletmecisi internet sitesine ilan vererek yılbaşı gecesinde eğlence düzenleneceğini, gecede iki solist ve bir piyanistin yanı sıra, geceyarısı bir de dansözün sahne alacağını duyurdu. Rezervasyon almaya başlayan öğretmenevi işletmeci Yalova İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne şikayet edildi. Milli Eğitim Müdürlüğü ise işletmecinin dansözün sahne almasıyla ilgili izni olmadığını belirterek, yılbaşı gecesi dansözlü kutlama yapılması halinde kira sözleşmesinin tek taraflı olarak feshedileceğini bildirdi. Milli Eğitim Müdürlüğü, şartnameye göre işletme sahibinin tüm sosyal faaliyetler için kurumun görüşünün alınması gerektiğini bildirdi. Yılbaşı eğlencelerinin olmazsa olmazı kabul edilen dansözün öğretmenievinde düzenlenen yılbaşı kutlamasında sahne alması uygun olmaz mı? Öğretmenevleri yapısı dansözlü eğlenceleri kaldırmaz mı? 'Öğretmenevleri pavyon da değil, gazino da'İsmail Koncuk (Türk Eğitim Sen Genel Başkanı)Yılbaşı gecesi Yalova Öğretmenevi'nde dansözlü kutlamaya izin verilmemesini doğru buluyorum. Neticede burası bir öğretmeevi, adı üzerinde, öğretmenlerin mekanı. Burada yapılacak her türlü sosyal faaliyetin öğretmenlik mesleğine de uygun olması gerekir. Öğretmenevleri pavyon değil, gazino değil. Zaten işletmeciyle yapılan sözleşmede de belirtilmiş. Yapılacak her türlü sosyal faaliyetten il milli eğitim müdürlüğünün haberdar edilmesi, görüşünün alınması gerekiyor. Hem burada bilgilendirme yapılmıyor hem de öğretmenevinin yapısına uygun düşmeyecek bir gece düzenleniyor. Yalova İl Milli Eğitim Müdürlüğü haklı karara bir imza atmış. 'Dansöz mesleğin saygılığına zarar verir'Ahmet Özer (Eğitim Bir Sen genel Sekreteri) Toplum içinde öğretmenliğin bir ağırlığı vardır. Öğretmen hem topluma, hem de genç nesillere örnek teşkil eder. Bu yüzden alkolün çok tüketildiği, alkol sonrası farklı görüntülerin ortaya çıkabileceği bir durumu hem öğretmenler hem de öğretmenlik mesleği için uygun bulmuyorum. Öğretmenler sosyal yaşamlarında da bağlı bulundukları mesleğin saygınlığına zarar verecek davranışlardan uzak durmalıdır. Kaldı ki, yılbaşı gecesi kutlaması da öğretmen arkadaşların ağırlığına uygun olmalı. Öğretmenevlerinde düzenlenecek dansözlü yılbaşı eğlencesi hem öğretmenlik mesleğine hem de kurum olarak öğretmenevlerinin saygınlığına zarar verir. Yalova İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün aldığı kararı doğru buluyorum.'Bırakın kim nasıl isterse öyle kutlasın'Ünsal Yıldız (Eğitim Sen Genel Başkanı) Bunlar sıkıntılı tartışmalar. Açıkçası Eğitim Sen olarak eğitim emekçilerinin bunca sıkıntısı varken, dansöz tartışması hakkında yorum yapmak istemeyiz. Ama açık olan nokta şu. Siyasal iktidar kendi dünya görüşüne uygun olmayan her türlü özgürlüğü askıya alıyor. Buna birçok örnek verilebilir. Bu 'Eğitim Sen dansözü savundu' tartışması değil. İnsanlar özel hayatlarında yılbaşını nasıl kutlamayı uygun görüyorlarsa öyle kutlarlar. Özel hayatın sınırlarına siyasal iktidar müdahalede bulunamaz. Çünkü böyle bir hakları yok. Özel hayata müdahalenin tümü antidemokratik uygulamalardır. Nasıl ki yılbaşını kutlamayan insanlara neden kutlamıyorsun diye baskı yapamazsak, dansözlü yılbaşı gecesi kutlayanları da böyle bir kutlama yapamazsın diyemeyiz. Bence siyasal iktidar bu tür konularla uğraşacağına eğitim emekçilerinin sorunlarına çözüm arasın. 'Yapılan zorbalıktır'Ahmet Özer (Eğitim-Bir-Sen Genel Sekreteri)Kesinlikle yanlış bir karar. Cahilce düşüncelerle yasaklar koyuluyor. Yalova İl Milli Eğitim Müdürü insanları tehdit ederek, insanların hayatına müdahale ederek mi topluma örnek olacak? Bu zorbalıktır. İnsanlar kendi kuralları dahilinde eğlenebilirler kimse kimsenin hayatına ve yaşam tarzına mürehale edemez. Öğretmenlerin nasıl eğleneceğine Milli Eğitim Müdürü karar veremez. Bugün Irak ve İran'da da insanlar böyle eğlenebiliyorlarken ülkemizde bunun engellenmesini kesinlikle doğru bulmuyorum.'Limon mu satalım?'Tanyeli (Oryantal) Yılbaşı kutlaması okuldaki talebelere yapılan bir şey değil. Türk toplumu düğünlerde tango, vals yaparak eğlenmiyor. Herkes oryantal yapıyor. Büyüğü küçücüğü herkes severek yapıyor bu dansı. Bu dansın son dönemde bu kadar tu-kaka edilmesi zoruma gidiyor. Jennifer Lopez'den Shakira'ya kadar starların sahip çıkıp modernize ederek kullandığı bizim bu dansımıza yetkililerin ters bakması anlaşılmaz bir durum. Kendi ülkemizde işimizin önünü kesmeye çalışıyorlar. Biz ne yapalım limon satmaya mı başlayalım?'Bu bizim kültürümüz'Dora Ercan (Oryantal)Dansöz öğretmenevlerinde de başka yerlerde de sahneye çıkıp dans edebilir. Bu bir kültür ve asla yasaklanmamalı. Ben bu tür yasak ve engellemelerin arkasında kadınların kıskançlığının olduğuna inanırım. Kadınlar kocalarını ve sevgililerini kıskanarak kötü göstermeye çalışıyorlar. Bunun nedeni de orjantalin seksi bir dans olması. Bazı meslektaşlarımız dans bu kadar seksiyken daha da açık kostüm giyerek saygınlığını zedeliyorlar. Benim bu mesleğin algısıyla ilgili en çok rahatsız olduğum konu şu; insanların bir kısmı "Dansöz oynattı" diye konuşuyor veya yazıyor. Dansöz oynatmak ne demek, ayı mı oynatıyorlar, sinir bozucu bir aşağılama, nefret söylemi. Bunun değişmesi gerekir. Dansöz çıkar dansını eder iner. Bu kadar basit bir mesele.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder