19 Ekim 2012 Cuma

TBMM'de büyükşehir kavgası

TBMM İçişleri Komsiyonu'nda, 13 ilin büyükşehir olmasına ilişkin tasarının görüşmelerinde tartışma çıktı.

Hakkari'deki çatışmayla ilgili bilgi veren İçişleri Bakan Yardımcısı Osman Güneş, özel harekat şube müdür vekili emniyet amiri ile 2 özel harekat polisinin şehit olduğunu belirterek, bu kişelerin ailelerine başsağlığı diledi.

Güneş, MHP Osmaniye Milletvekili Hasan Hüseyin Türkoğlu'nun, ''Sizin görevinizde Habur görüntüleri yaşandı'' eleştirisine şu yanıtı verdi:

''Ben İçişleri Bakanlığı görevlisiyim. Ben bir yerde mahkeme filan kurmadım, nereden çıkardınız; ayıptır, günahtır. Ben İçişleri Bakanı'nın görevlendirmesiyle oraya gittim. O günlerde 3 il arasında valileri koordine etmek amacıyla görevlendirildim ve Diyarbakır'a gittim. Ülkeye giren teröristlerle ilgili taşkınlıklar ve düzensizlikler olma ihtimaline karşı görevlendirildim. Orada (Habur'da) ne olduysa, o benim görev alanım dışında. Ben güvenlikle alakalı gittim.''

"MECLİS'TE SİLAHLI POLİS" ELEŞTİRİSİ

CHP Kırklareli Milletvekili Siyam Kesimoğlu, salonda üzerinde silah taşıyan polis olduğunu iddia ederek, ''İçeride polis var, ben milletvekiliyim silahla girmiyorum ama o giriyor'' dedi.

Komisyon Başkanı Muammer Güler'in, ''Kim silah taşıyor, kim taşımıyor, ben bilemem'' sözlerine muhalefet partisi milletvekilleri tepki gösterdi.

AK Parti Şırnak Milletvekili Mehmet Emin Dindar da CHP'li Kesimoğlu ile tartıştı. Dindar, Kesimoğlu'nun sözleri üzerine, ''Bağıracağım tabi ya'' dedi. Bunun üzerine muhalefet partisi milletvekilleri, ''Nasıl bağıracağım diyebilir'' diyerek tepkisini dile getirdi.

BELEDİYELERİN BORÇLARI 42 MİLYAR TL

Milletvekillerinin soru ve eleştirilerini yanıtlayan Osman Güneş, tasarıyla, nüfusu 100 binin altında olan yerlere kadın sığınmaevi açma şartı getirdiklerini ifade ederek, ''Şu anda nüfusu 100 binin üstünde olan 149 belediye var, 32 tanesinde kadın sığınmaevi bulunuyor, şimdi tasarıyla hepsi bunu yapacak'' dedi.

Güneş, 2011 yılı itibarıyla tüm belediyelerin, banka kredileri, dış mali borçlar, bütçe emanetleri, vergi ve sosyal güvenlik borçları da dahil olmak üzere toplam 41 milyar 981 milyon Tl borçları olduğunu bildirdi.

MHP'Lİ VEKİL İÇTÜZÜĞÜ YERE ATIP ÇİĞNEDİ

Komisyon Başkanı Güler'in, toplam 209 önerge geldiğini ve bunların aynı mahiyette olan 192'sini birlikte işleme alacağını söylemesi tartışmaya neden oldu.

Buna tepki gösteren MHP Antalya Milletvekili Mehmet Günal, ''Öyle olmaz, her birini ayrı ayrı tek tek oylatacaksın'' dedi.

Günal, Güler'in, ''Hayır, birleştirerek oylatacağım'' sözleri üzerine, ''Yok öyle bir şey, bunu böyle yapamazsın'' diyerek bağırdı.

Başkan Güler'in, ''Bağırmayın'' uyarısı üzerine Günal, ''Bağırırsam ne olur'' karşılığını verdi.

Bu sırada, bütün MHP'li milletvekilleri ayağa kalkarak kürsünün önüne geldi.

Güler, tartışma uzayınca, toplantıya ara verdi.

Aranın ardından tekrar toplanan komisyonda, tartışmaya devam edildi.

MHP'li Günal, ''Ceberrut bir yönetim var'' diye bağırarak, İçtüzüğü yere attı ve üzerine bastı. Günal'ın, Başkan Güler'e yönelik, ''Hadi beni attır dışarı, hadi attır, yetkin var. Bu, böyle bitmez. Hadi attırın, çıkmayacağım, verilecek cezama da razıyım'' demesi tansiyonu daha da yükseltti.

MHP'li Türkoğlu, istediği kadar önerge verebileceğini söyledi.

MHP Muğla Milletvekili Mehmet Erdoğan, ''Size talimat verilmiş ve 'bunu bayrama kadar çıkartacaksınız' denmiş ama bu böyle olmaz'' ifadesini kullandı.

Başkan Güler, Erdoğan'ın, ''Ülkeyi bölmeye çalışıyorsunuz'' sözleri üzerine, ''Ülkeyi bölmeye çalışmıyoruz, kimin bölmeye çalıştığı belli, o sözünüzü geri alın'' diye konuştu.

Tartışmanın uzaması üzerine toplantıya tekrar ara verildi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder