22 Ekim 2012 Pazartesi

"Rakı sofrasında siyaseti CHP'de gördüm"

Radikal Gazetesi yazarı Akif Beki, mesleğe başladığı ilk yıllarında siyasetle pek ilgisinin olmadığını söyldi. Politika muhabiriyken CHP'de rakılı toplantıların kendisinin şaşırttığını ifade eden Beki, konuşmasında şu ifadeleri kullandı. MASALARDAKİ RAKI SOFRALARI CHP RİTÜELİNİN BİR PARÇASICHP'de hayata bakış, farklı hayat, farklı yaşam. Şimdi bu eleştiri olarak alıgılanacak kaçınıyorum bunu söylemekten. Akşam rakılı sofralarda siyaset konuşulması CHP'de ilk tanık oldum bir şeydi. İşte içeride fokur fokur kaynayan kulislerin vesaire rakılı sofralar düşünmedim değil fakat, bu kadar iç içe bir ritüel gibi. CHP'nin herhangi bir etkinliğinde masalarda rakı ritüelin bir parçasıdır.Beki konuşmasına şöyle devam etti: ATATÜRK'ÜN  RİTÜELİNİ DEVAM ETTİRİYOR OLABİLERLER Başka şeylerde içiliyordu ama burda özellikle rakıdan bahsediyorum, Mesela Atatürk'ün rakı içtiği için bu devam ettiriliyor olabilir. Rakının nostaljik manevi bir tarafı var sanırım CHP için, yani sembolik bir değeri de var ona atfedilen bir anlamı var. Bu durum beni şaşırtmadı, sadece yeni bir şeyle karşılaştım. Benim için bir öğrenme süreciydi, hayat değidin öyle zaten, orda dostluklar edindim, arkadaşlıklar edindim ve bir bölümü devam etti, bir bölümü etmedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder