25 Ekim 2012 Perşembe

Pelin Batu: Kurban kesmek yasaklansın

Oyuncu Pelin Batu, İmc Tv'de Günsonu programına katıldı. Programa gönderilen sorulardan biri "Kurban Bayramı'nda kesilen hayvanlarla ilgili ne düşünüyorsunuz?" olunca Batu, "Kurban kesmek keşke yasaklansa" dedi.

"HZ. İBRAHİM ZAMANINDA YAŞAMIYORUZ"

Batu, "Hayvanların kesilmesi benim içimi acıtıyor. Hep gelenek, görenek deniyor, ama dinlerin ne kadar kullanıldığı ve herkesin kendi isteğine göre bir törpü çektiği de ortada. Geçen Hz. İbrahim üzerine konuşuyorduk. Benim en sevdiğim filozoflardan bir tanesi filozof Kierkegaard'dır. Onun bir kitabında, resmen Tanrı ile polemik açar. Çünkü nasıl bir Tanrı bir insandan oğlunu kurban etmesini ister, der. Çünkü biliyorsunuz hem Kur'an'da hem de İncil'de oğlu yerine o adak, k oyun ya da kuzu verilmiştir. Ve böylelikle bu gelenek çıkar. Ama bana göre dinler belli zamanlarda belli şeyleri sembolize ettikleri için -Hz. İbrahim zamanında yaşamıyoruz- günümüzde çok fazla insan var. Ve bu çok fazla insanın da çok fazla ihtiyacı var.

"ET DEĞİL, EĞİTİME İHTİYACIMIZ VAR"

Bunun en temeli et değil. Bana göre bu ihtiyaçlardan en temeli eğitim. Protein almak belki önemli olabilir ama yüzlerce binlerce hayvan keserek insanlara çok büyük iyilik yapıldığını düşünmüyorum" şeklinde konuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder