26 Ekim 2012 Cuma

"Ortopedik yok şişme verelim”

GAZETE HABERTÜRK / MEHMET İNMEZİzmir’de teröristlerin bombalı saldırısında askerlere yardıma giderken ikinci bombanın patlamasıyla ayağında 15 kırık oluşan Muharrem Ünal, 4 kurumdan 'ortopedik yatak' istedi. Ünal'a, Menemen Belediyesi yardım etti. Ama ortopedik yatak yerine şişme yatak gönderdi İzmir’in Foça İlçesi’nde 9 Ağustos 2012’de PKK’lı teröristlerce askeri araca bombalı saldırı düzenlendi. Peş peşe patlayan bombalar 2 askerin şehit olmasına, 1’i sivil 11 kişinin de yaralanmasına neden oldu. Foça Belediyesi’nde işçi olarak çalışan 38 yaşındaki Muharrem Ünal evinin önünde yaşanan ilk patlamanın ardından yaralanan askerlere yardımcı olmak için olay yerine gitti. Yaralılara yardım ettiği sırada ikinci patlama yaşandı ve Ünal’ın vücuduna şarapnel parçaları saplanırken ayağında da 15 parçalı kırık meydana geldi.TEDAVİSİ 2 YIL SÜRECEKTamamen iyileşmesi 2 yılı bulacak olan ayağının acısıyla Ünal, valilik, kaymakamlık, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı ile askeri yetkilileri aradı. Ünal yaşadıklarını şöyle anlattı: “Hiçbirinden cevap gelmedi. Sadece askeri yetkililerden uzun süre yatacağım için geri vermem koşuluyla istediğim ortopedik yatak talebine yanıt geldi. Belediye görevlileri, bayramın birinci günü kapıyı çalıp ‘Askeriyeden yatak istemişsin’ diyerek bir koli getirdi. Açtığımda şoke oldum. Ortopedik yatak beklerken, şişme yatak çıktı.” ‘KALBİMDEN YARALIYIM’Kendi şartlarıyla hem ekonomik hem de psikolojik olarak ayakta durmaya çalıştığını ifade eden Ünal, “Resmi olarak yardım için müracaatlarda bulundum, fakat bürokrasi çok yavaş işliyor. Benim her günüm kayıp. Ayağım yüzünden çalışamıyorum. 4 aylık bebeğimiz var. Bizim de ekonomik şartlarımız belli. Hastanedeyken her gün arıyorlardı, ama ‘Yapacağım bir şey var mı?’ diye sorulmaz, yapılır. Sonuçta ben hayatım boyunca böyle bir durum yaşamadım. Ayağım kadar kalbimden de yaralıyım. Askeriye ve devlet bana bir ortopedik yatak bile göndermedi” diye konuştu. ‘EN İYİSİNİ GÖNDERDİK’ Menemen Belediye Başkanı Tahir Şahin ise işçinin böyle bir yatak talebi olduğunu öğrendiklerini belirterek “Doktorlara sorarak en iyi yatağın bu olduğunu tespit ettik ve alıp gönderdik” dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder