28 Ekim 2012 Pazar

"Öcalan neden açlık grevi yapmıyor!”

Oğlu açlık grevinde olan bir Kürt babanın BDP'ye isyan ettiği mektubu basınla paylaşan Kürt yazar ve siyasetçi İbrahim Güçlü, Akşam Raporu'nda Serap Belet Douillet'nin konuğu oldu. Güçlü, “Bir Kürt olarak, bu yöntemleri çok tehlikeli buluyorum. Bugüne dek 1 gün bile eylem yapmayan Öcalan'ın, arkadaşları ölüme yatmışken bir şey yapmaması ahlaki değildir” diye konuştu. O MEKTUP VE GÜÇLÜ'NÜN AÇIKLAMALARIAçlık grevindeki mahkum yakınlarının PKK nedeniyle korku ve baskı altında olduğunu, bu nedenle de eylemle ilgili tepkilerini ortaya koyamadığını söyleyen Güçlü, PKK'nın ölüm üzerinden kendini var ettiğini söyledi.PKK BÖLGEDE KORKU İMPARATORLUĞU YARATTIGüçlü, şöyle devam etti: “PKK kendi dışındaki Kürt örgütlerin lider kadrolarını öldürmekte hiç beis görmemiştir. Hatta Türk sol örgütlerinin çok önemli liderlerini ve kadrolarını öldürmekte beis görmemiştir. Kendi içindeki muhalif insanları Abdullah Öcalan'ın biliyorsunuz, İmralı'daki ifadesi ile infaz ettiklerinin sayısı 15 bin. Bunun ötesinde köylerle ilgili, Kürt aşiret şeyh, şıhları, aşiret reisleri ile ilgili infazlar var. PKK bir korku imparatorluğu oluşturmuş durumdadır.”ÖCALAN 99'DAN BU YANA TEK BİR EYLEM YAPMADI“Ben şimdi hapishanede olsaydım kendim ölüm orucuna yatmadan arkadaşlarımın yatmasını isteyemezdim. Bu hem ilkesel olarak yanlıştır hem ahlaki olarak yanlıştır. Eğer gerçekten ölüm oruçları Kürt gençlerinin taleplerine fayda sağlayacaksa, o tutuklu babanın da belirttiği gibi öncelikle 99'dan bu yana tutuklu olan Öcalan'ın 1 gün bile olsa açlık grevine yatması gerekirdi.Oysa yatmamıştır. Bugün herkes ölüme giderken onun yapmaması da dikkat çekicidir. Ahlaki de değildir. Yani ben arkadaşlarım ölürken nasıl ölüm orucuna yatmam? BDP milletvekilleri de yöntemi doğru buluyorlarsa onların da, belediye başkanlarının da yatması lazım. Bütün ailelerin destek vermesi isteniyor, Öcalan'ın ailesi de onlarla sayılması gerekir.MOLOTOF'LA KÜRTLER'İN HAKLARI KAZANILAMAZBDP'nin açlık grevlerine son vermek için Kandil'le konuşmasını öneren Güçlü, “Buna Kandil ve Öcalan son verir” dedi.Güçlü, “Ben bir Kürt olarak bunu çok tehlikeli buluyorum. Bir siyasetçi, bir Kürt olarak gençliğini ve hayatını davaya adamış biri olarak şunu ifade ediyorum ki bu mücadele yöntemleri yanlışlara yol açmaktadır. Okulları yakmakla, öğrencilere molotof kokteyli atmakla Kürtler'in hakları kazanılamaz. Özellikle BDP'li arkadaşlarımız grevi durdurmayı Kandil'den talep edebilirler. Kandil ve Öcalan'ın greve son vermesi gerekir” diye konuştu.ŞAMİL TAYYAR: TECRİT YOKPrograma telefonla bağlanan AK Parti Gaziantep Miletvekili Şamil Tayyar da Öcalan'a bir tecrit olmadığını savundu.“Tecritten kasıt PKK'yı yönetememesiyse evet yönetemeyecek. Çünkü egemen hiçbir ülke bir terör örgütünün başına kendi örgütünü yönetme imkanı ve hakkı tanımaz. Ben bir tecrit olduğunu düşünmüyorum” diyen Tayyar, şunları kaydetti:“Ölüm orucundaki insanların kendi iradesi yok. PKK korku, şiddet, tehdit ve şantaj üzerinden bunları ölüm orucuna sürüklemiş. Devletin en kısa zamanda hayati fonksiyonlar kaybedilmeden müdahale etmesi gerekiyor. Ölüm oruçlarına son verecekler. Bunları doktorlar eşliğinde müdahale edilecek, gerekirse ilaç verilecek. Mahkumların inisiyatifine bırakılmamalı, kendi iradeleri ile ölüm orucu yaptıklarına inanmıyorum. Empati yapmak istiyorlarsa Abdullah Öcalan, kardeşi, Demirtaş da ölüm orucu yapmalı”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder