22 Ekim 2012 Pazartesi

"Film çekmek tanrıyı taklit etmektir"

Ünlü yönetmen, sinemayla ilgili ilginç bir anektod paylaştı. Sınav, "Film çekmek tanrıyı taklit etmektir." diye konuştu. Osman Sınav, Altın Portakal Film Festivaliyle ilgili tartışmalara da değindi ve "Festival eski misyonuna kavuşsun diye Hülya Avşar'ı çağırdılar." Festivallerde ödül alan filmlerin "sıkıcı" olarak algılandığına da değinen Osman Sınav, "Bu yüzden Uzun Hikâye'yi festivale yollamadım." diye konuştu.İşte Osman Sınav'ın o açıklamaları...Filme sanal bir dünya olarak bakarsanız, senaryo yazarak, oyuncuları yönlendirerek orada sanal bir kader oluşturuyorsunuz. Ve oradan bir duygu çıkarıyorsunuz. Bu bir anlamda tanrıyı taklitten geçer.Yönetmen bunu bilse de bilmese de farkında olsa da olmasa da bu böyledir. Ben diyorum ki bunu bilerek yapalım. Bu konu üzerine düşünmek biraz zaman alıyor ve olgunlaşmayı gerektiriyor.FESTİVALDEN ÇOK HÜLYA KONUŞULDUBana bir kaşık suda fırtına koparılıyor gibi geliyor. Festivaller faydalıdır, sinemada yeni yaratıcı insanların tanıtılmasında faydalıdır. Festivallerin de farklılıkları olmalı. Mesela Antalya için şuna üzülüyorum; Antalya bu ülkenin en eski festivali ve Türk Sinemasının geniş kitlelere sunulduğu bir festivaldi. Yani 1 yıl içinde envanterinde ne varsa Antalya'da görücüye çıkardı. Şimdi sanat festivali havasında. Bu bir tercih midir tabi tercihse o tercih üzerine yürüyecekler. Sanıyorum Hülya Hanımı davet etmelerinin nedeni biraz o eski misyonuna tekrar kavuşsun gayreti diye yorumluyorum ben. Festivalden çok Hülya Hanım konuşuldu.ÖDÜL ALAN FİLM SIKICIDIRUzun Hikâyeyi festivallere göndermedim. Jürileri beğenmemek değildi benim için riskliydi.Başka bir ülkede böyle bir algı var mı bilmiyorum ama bizim ülkemizde festivalde ödül alırsanız ''o sıkıcı filmdir gitmeyelim'' diye bir algı var. Bu yüzden yollamadım. Dedim ki ödül almasak bize ayıp, alsak böyle bir risk var.Biz en iyisi şu vizyona bir çıkalım ondan sonra bakarız dedim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder