18 Ekim 2012 Perşembe

Fatih Altaylı: Darbeden daha çok korkarım

Habertürk Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Fatih Altaylı, TBMM Darbeleri Araştırma Komisyonu’nda, “İrticadan korkarım ama darbeden daha çok korkarım” dedi. Komisyonda konuşan Altaylı, darbelerin yaşanmaması için önerisini aktarırken özetle şunları söyledi: “Demokrasinin sağlıklı işleyişini engelleyen kurum MGK. Türkiye’de anayasal dayanağı olan bir pozisyonda olduğu için darbelerin yarın tekrar olmasının önünde yasal engel yok. Fotoğraf olarak da hoş değil. Bir tarafta siviller, öbür tarafta Samanyolu gibi yıldızlar oturuyor. Rekabet var gibi bir görüntü oluşuyor. Ne yazık ki MGK yapısını değiştirmeye kimse yeltenmedi. Bu durumda medyanın da yapabileceği bir şey kalmıyor. Mevcudiyetini o şekilde sürdürdüğü sürece askeri vesayetin siyaseti, medyayı, ticareti etkilememesi mümkün değil. Bu tarz komisyonları önümüzdeki onyıllarda toplayıp tekrar tekrar burada ağırlayıp sizden sonraki milletvekilleri sorgulamak istemiyorsa MGK’nın Türk demokrasisinde yeri olmadığını kabul edip normal demokrasideki konumuna çekmek, askeri açıdan niceliksel yapısını değiştirmek gerekiyor. 1 DAKİKA KARANLIK EYLEMİ: Susurluk kazasından önce Mehmet Ağar ile bir program yapacaktık, devlet içindeki çetelerle ilgili. Programın haftasında kaza oldu. Hiçbir zaman elle tutamadığımız ama bildiğimiz devlet içindeki çete oradan uç verdi. Biz gazeteci olarak bu meselenin üzerine gittik. Çeteler temizlensin diye ben yazılar yazdım, toplantılar yaptım çetelere karşı ne yapabiliriz diye. Bir müddet sürekli aydınlık için bir dakika karanlık eylemini destekledim. Bir süre sonra bu eylem Türkiye’de iktidar karşıtlarının ortak eylemi haline geldi, zıvanasından çıktı. Ben de desteğimi kestim. AYTAÇ YALMAN NE DEDİ: Aytaç Yalman, “Pek çok dosya gönderiyoruz ama hiçbiri yayınlanmıyor” dedi. “Kayda değer değilse yayınlanmıyordur” dedim. Sinirlendi gitti. Çevik Bir ile kısa bir sohbetimiz oldu. (Darbe söylentileriyle ilgili) “Böyle bir şey yapmaya kalkışmazsınız inşallah” dedim. “Nereden çıkarıyorsunuz?” dedi. Onun ardından andıç meselesi oldu. O dönemde andıçlanan bir gazeteci de bendim. Aydın Bey yapılan baskılara kulak asmadığı için benim andıçlandığımı kimse bilmiyor. PKK’ya yardım ve yataklık eden gazeteciler başlığı altında yayınlandı. TEK EKSİK GÖREVDEN ALMAMA: 28 Şubat biraz daha sivildi. Sivil katkısı vardı. 27 Nisan’ın tek eksiği Genelkurmay Başkanı’nın görevden alınmamasıydı. DARBEDEN KORKARIM: 28 Şubat döneminde bazı baskılar vardı. Bunlara yer vermedim. Sayın Abdullah Gül hükümetin önemli bakanlarından biriydi, mümkün olduğunda sık program yaparak ortamın gerilimini almak istedim. Cumhurbaşkanı olarak değil bir eski dost olarak sorarsanız söyler. İrticadan da korkarım ama darbeden daha çok korkarım.  Habertürk

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder