23 Ekim 2012 Salı

Eski savcı işkenceleri anlattı!

"Benim önüme gelen bütün sanıklar işkence görmüştü" diyen Kardaş, hem işkenceleri tutanaklara yazıp sıkıyönetim komutanlığına bildirdiği hem de kendi nöbetine denk gelen iki işkenceden ölüm vakasını araştırdığı için kendisine gözdağı verildiğini söyledi.  Ümit Kardaş'ın konuşmalarını izlemek için tıklayınız... İşte Ümit Kardaş'ın o dönemde yaşadıkları... "İŞKENCENİN TÜM İZLERİNİ GÖRDÜK" Ölüm vakalarından bir tanesi benim sıkıyönetim görevine başladığım tarihten sadece 10 gün kadar sonraydı. Bir bayram günü, Mardin sorgulamasında bir kişinin öldüğünü bildirdiler. Tabi ki bize aktarılan işkenceden öldüğü değildi, rahatsızlandığı söylendi. Ancak ceset bize teslim edildiğinde ve iki doktorla birlikte otopsisine girdiğimizde işkencenin tüm izlerini gördük. Kişi gözaltına alınalı 48 saat olmuştu, 20 yaşlarında, genç bir çocuktu. Boyun kırıktı, akciğerler kan içerisindeydi, vücudunda sigara izleri vardı. "BİZ NE GÖRÜYORSAK ONU YAZACAĞIZ" Gördüğüm tablo insanlık dışı bir şeydi. Ben müthiş sarsıldım bunu gördüğümde. Elbette bir korku da var. Doktorlar korkuyordu. Bu gördüklerini nasıl yazacaklarını, başlarına bir sey gelip gelmeyeceğini düşünüyorlardı. Ben onlara teminat verdim. "Biz ne görüyorsak onu yazacağız" dedim. Ben de tabi daha 4 yıllık bir savcıyım ama şöyle düşündüm: "Ben hukuk içerisinde görevimin gereğini yapmalıyım, hem bir hukukçu olarak hem de bir insan olarak. Çünkü buradan gittiğimde kendimle barışık olmak istiyorum. Görevini yapmış insanların huzurunu duymak istiyorum" "BİZ ARTIK SORGULAMA YAPAMAYACAĞIZ, SİSTEM ÇÖKTÜ" Bu olay yaşandığı sırada ben Sıkıyönetim Kurmay Başkanı tarafından sürekli aranıyordum. Neden arandığımı bildiğim için, ben görüşmedim kendisiyle. Otopsiden çıktıktan sonra Mardin Emniyet Müdürü, bütün polisler orada ve tabi ölen çocugun ailesi de orada. Kırsal kesimden insanlar, boyunları bükük. Benim önüme geldiler. Ben onlara sunu dedim: "Ben oğlunuzun cesedini size bu şekilde teslim etmekten büyük üzüntü duyuyorum ama bunların sorumlularını mutlaka bulacağım." Elbette bu benim için cok etkileyici bir andı. Ben orada emniyet müdürünün de ifadesini aldım. Bir baskomiserle iki polis memurunu tespit edip dava actım. Elbette çok büyük zorluk yaşadım. Mardin Emniyet Müdürü o olaydan sonra "Biz artık sorgulama yapamayacagız, sistem çöktü" dedi. Bir dolu yaftalama başladı, komünist dediler. Ben tabi bunları önemsemedim ancak biraz yalnız hissettim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder