17 Ekim 2012 Çarşamba

EDEV'ler ve Müzakereyle Özerklik Planı

Kürt vatandaşlara eğitim kurumlarını boykot çağrısı yapan KCK-BDP ekseninin amacının, BDP'li belediyeler bünyesinde açtıkları EDEV'leri devşirerek kendi eğitim sistemlerini/okullarını kurmak olduğunu belirten Bugün'den Gültekin Avcı, hedefte çocukların ve gençlerin olduğuna dikkat çekerek, "Güneydoğu'da her il ve ilçede EDEV'ler kurularak, gençlerin KCK sistemine entegre edildiği bir sistem ortaya çıktı." dedi.

Yazısında, "Müzakereci yaklaşımla devletin dikkatini dağıtırken, özerkliği canlandırıp "eğitim-kültür-sanat" adı altında devleti "aktif ve hayatta bir özerklik"le karşı karşıya bırakacaklar." tespitine de yer veren Avcı, KCK operasyonlarının önemini hatırlattı.

İşte Gültekin Avcı'nın analizi:

KCK'NIN EDEV'LER PROJESİ

Eğitim yılı yeni vizyon ve sistemle başladı.

KCK/BDP ekseni de eğitim yılına yeni planlarla girdi.

KCK, özerklik planlarının bir aşaması olan eğitim sistemi üzerindeki planlarını uygulamaya koydu.

KCK-BDP ekseninin Kürt vatandaşlarımıza yeni çağrısı şudur:

Anadilde eğitimin mevcut olmaması sebebiyle, ilkokuldan üniversiteye tüm eğitim kurumlarını boykot ve devletin eğitim sistemini reddetmek.

Sistemi boykot çağrısı yapan KCK'nın nihai hedefi; BDP'li belediyeler bünyesinde açtıkları Eğitime Destek Evleri'ni (EDEV) devşirerek kendi eğitim sistemlerini/okullarını kurmak.

KCK sisteminin kurulmaya başlandığı ilk günlerden beri BDP'li belediyelerin bünyesinde bulunan Eğitime Destek Evleri (EDEV) bölgede faaliyet gösteriyor.

BDP'Lİ BELEDİYELER BÜNYESİNDE KURULAN EDEV'LERİN AMACI

Hedef doğal olarak çocuklar ve gençler.

Maddi imkânsızlıklar içindeki ailelerin çocukları ve gençlerin sınavlara hazırlanmasına yardımcı olmak gibi masum bir gerekçe arkasına gizlenen EDEV'lerin sayısı süratle arttı.

KCK MANİPÜLASYONU İYİ ÖĞRENDİ

Terör sistemini kur fakat adı eğitim, siyaset akademisi, kültür-sanat evi gibi KCK'ya kör siyaset ve medyanın adıyla savunabileceği kavramlardan biri olsun.

Birileri hatta savcılar "bunların adıyla ilgisi yok, terör üretiyor" dese bile, körleri ve sağırları ikna edene kadar dereyi geçiyorsun.

Adını "barış" koy, kansız bir günün geçmesin.

Adını "kültür" veya "eğitim" koy, teröre devam et.

Gerçek ortaya çıkıncaya kadar medyada kültür-sanat-eğitim aşkıyla bu yapıların ürettiği terörizmi, adları uğruna şehvetle müdafaa eden talihsizler ve müzahirler var.

Hep olacak da, iyi biliyor adamlar.

Hassaten Güneydoğu'da her il ve ilçede EDEV'ler kurularak, gençlerin KCK sistemine entegre edildiği bir sistem ortaya çıktı.

Terör örgütü sokakları ateşe veren bu kadar genci nereden buluyor? İşte Kürt gençlerinin ve çocuklarının zihinlerini yıkayan KCK, devlet ve millet düşmanı bir gençlik yetiştirmek için EDEV'leri adeta eğitim kampı gibi kullandı. EDEV'lere devam edenlere sınavlara hazırlık gayesiyle illegal eylem/gösteri yaptırdı, molotof attırdı. Bazen de ikna edip dağa çıkardı.

KCK'nın sözde eğitim kurumları gibi çalışan EDEV'ler, bölge valilikleri tarafından birçoğu kapatılmasına rağmen hâlâ 10 ilde faaliyet gösteriyor.

İşin kritik tarafı EDEV'lerin KCK'nın yeni eğitim sistemine geçiş aşaması olmasıdır.

ÖĞRETMENLERİ KAÇIRMA PLANI

Demokratik özerklik ilan eden fakat bu durumu henüz hayata geçiremeyen KCK/BDP ekseni, yeni eğitim-öğretim yılının başlamasıyla tekrar eğitim üzerinden propagandaya başladı.

KCK yürütme konseyi Kürt vatandaşları tehdit ediyor.

Konseyine paralel hareket eden PKK da, internet siteleri kanalıyla halka çağrıda bulunuyor ve imalı tehditler savuruyor.

Devletin okullarda asimilasyon yaptığı ve anadilde eğitimi kabul etmediği gerekçesiyle bölgedeki öğretmen ve öğrencilere, okulları boykot ve devletin eğitim sistemini reddetmeyi dayatıyorlar.
KCK bununla da kalmıyor.

Tehdit ve gözdağını güçlendirmek amacıyla bölgede görev yapan öğretmenleri kaçırmayı planlıyor.

Kürt vatandaşlarımızı halen kandıramayan KCK, anadilde eğitimi, ilan ettikleri özerkliği fiilen hayata geçirebilme adına çok önemli bir aşama olarak tanımlıyor.

ÖRGÜTÜN NİHAİ HEDEFİ KENDİ EĞİTİM SİSTEMİNİ KURMAK

Sonuçta terör örgütünün nihai hedefi kendi eğitim sistemini kurmak.
Bunun için, halka devletin okullarını boykot ve gerekirse bir yıl boyunca çocuklarını okula göndermeme çağrısı yapıyor.

BDP'li belediyeler bünyesinde açılan Eğitime Destek Evleri'ni, alternatif okullara dönüştürerek bir geçiş basamağı olarak kullanmayı ve anadilde eğitim çalışmalarına buralarda başlamayı planlıyorlar.

BÖLGE HALKI BOYKOT ÇAĞRISINA İTİBAR ETMİYOR

Terör örgütünün bütün baskı ve tehditlerine rağmen bölge halkı, terör örgütünün okulları boykot çağrısına itibar etmiyor.

Bölgedeki yöneticiler, okulları boykot gibi bir durumun söz konusu olmadığını ve eğitim-öğretim faaliyetlerinin normal seyrinde devam ettiğini belirtiyorlar.

MÜZAKERE SÖYLEMLERİNİN ARKASINDA ÖZERKLİĞİ CANLANDIRMA PLANI VAR

KCK/BDP ekseni, ilan ettikleri özerkliğin ayağını yere bastırmak için çalışıyor. Müzakereci yaklaşımla devletin dikkatini dağıtırken, özerkliği canlandırıp "eğitim-kültür-sanat" adı altında devleti "aktif ve hayatta bir özerklik"le karşı karşıya bırakacaklar.

Uluslararası aktörlere "işleyen bir özerklik sistemi"ni göstermek ve konuyu devlet inisiyatifinden çıkararak uluslararası arenaya takdim etme derdindeler.

KCK OPERASYONLARI ÇOK ÖNEMLİ

İş işten geçmeden tehlike iki kanalla bertaraf edilmeli. Biri siyasal ve idari inisiyatifle engelleyici hassasiyet göstermek diğeri ise siyasetin ve yöneticinin bilmediklerini de teşhis eden KCK operasyonları.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder