19 Ekim 2012 Cuma

Bakan Yıldız: Astsubay babamın parasıyla okudum

Dünya Astsubaylar Günü dolayısıyla Hilton Oteli'nde düzenlenen resepsiyona katılan Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, buradaki konuşmasında Türk askerinin milli ve manevi değerlerin teminatı olduğunu söyledi.

Yıldız, milletin orduyu peygamber ocağı olarak gördüğünü ve bağrına bastığını dile getirdi.

BEN BİR ASTSUBAY ÇOCUĞUYUM

Türk Silahlı Kuvvetleri'nin her kademesinin önemli ve ayrıcalıklı olduğunu ama astsubayların ordunun bel kemiğini oluşturduğunu ifade eden Bakan Yıldız, şöyle konuştu:

''Astsubaylarımız emir komuta zincirinde ara kademede yer almalarına rağmen bütün ağırlık merkezi onların omuzlarında. Astsubaylarımız askerinin hastalıklarını, üzüntülerini kendi ailesinin üzerinde tutar. Ülkenin savunmasını diğer askeri görevlilerimiz gibi canı pahasına tereddütsüz yapar. Ben bunları yakından yaşamış biriyim. Çünkü ben bir astsubay çocuğuyum. Astsubayları, babamdan çok yakın bilirim. Zor şartlarda biriktirdikleri parayla çocuklarının çok iyi okullarda okumasını ister. Ben şeref ve onurla taşıdığım bu görevimde babamın maaşlarının katkısını bilenlerdenim. Her biriniz şu anda benim bulunduğum görevlerden daha iyi görevlerde çocuklarınızı görebilecek kabiliyet ve kapasitedesiniz.''

Hükümet olarak yaptıkları düzenlemelerle astsubayların 1. derecenin 4. kademesine yükseltilmesine imkan tanıdıklarını anımsatan Yıldız, mecburi hizmetin 15 yıldan 10 yıla indirilmesinin de önemli olduğunu söyledi.

Türkiye Emekli Astsubaylar Derneği (TEMAD) Başkanı Ahmet Keser de Dünya Astsubaylar Günü'nün ilk niteliğinde olduğunu belirterek, ileriki yıllarda etkinliği uluslararası boyuta taşımak istediklerini söyledi.

Resepsiyona, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu ve davetliler katıldı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder