20 Ekim 2012 Cumartesi

"Anadilde eğitim şeytana uymaktır"

AHT TRT Türk'de yayınlanan Görüş Farkı programına katılan TBMM Anayasa Komisyonu Başkanı Burhan Kuzu, Kürtçe eğitimi şeytana uymak olarak değerlendirdi.Programda Anayasa çalışmalarını anlatırken, "Yarın BDP her zamanki gibi şeytana uyar da anadilde eğitim isterse ne olacak?" diye soran Kuzu, program sunucusu Ömer Şahin'in, "Anadilde eğitim şeytana uymak mı?" sorusuna şu yanıtı verdi:"Memleket bakımından ben öyle görürüm. Çünkü bu memleketi o böler. Her türlü özgürlük tamam; bakın Amerika bunu bir kez denedi, bir eyaletinde denedi. İspanyolcanın yoğun olduğu bir yerde iki sene uyguladı baktı ki eyalet elden gidiyor, hemen İngilizce eğitimine tekrar döndü. Eğitim dili böler. Bu budur yani. Dolayısıyla her türlü özgürlük tamam ama bunu ayrı tutmak gerek. Başbakan da bunu çok net olarak vurguladı."Kuzu, aynı gün İstanbul Pendik'te Atatürk Kültür Merkezi'nde düzenlenen "Her Yönü İle Başkanlık Sistemi" konulu konferansta da "şeytana uymak" ifadesini, bu sefer verilen gensorularla ilgili kullandı. Parlamentoda denetimin olmadığına dikkat çeken Kuzu, "Parlamentonun olduğu yerde Başbakan var. Kuvvetler ayrımı diye zinhar yok. Yasama, yürütme konusunda hiçbir ayrım yok. Başka türlü çalışmaz. Şimdi sık sık sorular var. Gen soru veriliyor. Bugüne kadar muhalefet partileri tonlarca gensoru verdiler. Ne oldu sonuç? Sıfır. Tabii ki sıfır olacak. Neden ben kabul edeyim ki bunu. Neden kabul edeyim, şeytana uymak gibi bir şey olur bu. Dolayısıyla arkadaşlar parlamentoda kesinlikle denetim diye bir şey yoktur."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder