29 Ekim 2012 Pazartesi

Amasya'da pastanede resepsiyon

Amasya Valisi Abdil Celil Öz eşi Rukiye Öz ile cumhuriyetin kuruluşunun 89'uncu yıl dönümü dolayısıyla bir pastanede verilen resepsiyona katıldı.

"BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN"

Resepsiyonda konuşan Öz, cumhuriyetin temellerinin atıldığı Amasya'da Cumhuriyet Bayramı'nın çok daha büyük bir coşkuyla kutlandığını belirterek, ''Cumhuriyetin anlamına uygun bir salonda, ay yıldızlı bayrağın gölgesinde, Yeşilırmak'ın ve güzel Amasya manzarasıyla coşkuyla Cumhuriyet Bayramı'nı kutluyoruz, hepimizin bayramı kutlu olsun'' dedi.

Yaklaşık bir haftadır cumhuriyet resepsiyonu ile ilgili ''mekanlara takılarak'' konunun rejim meselesine kadar götürüldüğünü ifade eden Öz, şöyle konuştu:

''Ben cumhuriyet sayesinde buradayım. Demokratik, laik, sosyal hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyeti'nin bana verdiği fırsatla Anadolu'nun bir köyünden çıkarak, bugün sizlere hizmet edebilme şerefine sahip oldum. Dolayısıyla ben cumhuriyetin faziletine inanıyorum. Düşünsel olarak cumhuriyete inanıyorum, düşünsel olarak cumhuriyeti seviyorum. Ancak şahsım ve pratik olarak da cumhuriyete ayrı bir saygım ayrı bir sevgim var. Biz cumhuriyeti öyle fildişi kulelerde oturarak, memleket için ahkam kesenler gibi sevmiyoruz. Biz bu cumhuriyeti damarımıza kadar hissederek seviyoruz ve cumhuriyet sevgisiyle bugün buradayız.''

PASTANE TARTIŞMASI

Resepsiyonun pastanede yapılmasına ilişkin eleştirilere cevap veren Öz, konuşmasına şöyle devam etti:

''Bazıları sanıyordu ki mahalle arasında bir pastanede usule uyup tören yapacaklar ve cumhuriyetin anlamına bazı sıkıntılar gelecek. Gördüğünüz gibi çok temiz bir ortamda çok güzel bir ortamda Atatürk posterlerinin Türk bayrağının gölgesinde bayram kutluyoruz.

Bu tesisi ilimize kazandıranlara teşekkür ediyorum. Buradan bir kez daha söylüyorum: Amasya hizmet sektöründe daha iyilerine layıktır. Amasya bugün turizmde 500 bin hedefine adım adım yaklaşmaktadır. Hedefine yaklaşan Amasya'nın daha güzel otellere, daha güzel restoranlara, daha güzel pastanelere ve daha güzel hizmet mekanlarına ihtiyacı vardır. Bu tür hizmet mekanlarını yapanları biz eleştirmek yerine teşekkür edip yenilerini teşvik etmek durumundayız. Biz bu tür yatırımcıların gerekirse ayaklarına gider bu hizmetlerin Amasya'ya gelmesi için hep birlikte uğraşırız.''


İşletme yetkilisi, Abdurrahman Övündür, Amasya Valisi Öz'ün mekanlarını kısa süre önce ziyaret ederek cumhuriyet resepsiyonunun burada yapılmasını istediğini belirterek, ''Cumhuriyet bizim için önemli bir değer biz de bu talebi geri çeviremezdik. Ortamı resepsiyona uygun hale getirerek hazırladık. Fakat basında çıkan haberler bizi üzdü'' dedi.

Konuşmaların ardından, Vali Öz, üzerinde ay ve yıldız ile 'Cumhuriyetimizin 89'uncu yıl dönümü kutlu olsun'' yazılı pastayı kesti ve katılımcılara ikram etti.

Resepsiyon, cumhuriyet meşalesinin yakılmasının ardından havai fişek gösterileri ile sona erdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder